×

Figyelmeztetés

JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING

A NAV 9/2016 (2016,03,25)NGM rendelet értelmében online pénztárgép használatra kötelezettek köre bővül, az Önök tevékenységi körével. 2017. január 01. után csak online pénztárgéppel adhat nyugtát ( a jelenleg kézi nyugta tömbbe írt bizonylatok helyett). lásd mellékletben

/ TEÁOR (08)45.20. ,,,,, autó szervizelés, javítás, karbantartás, kerék szerelés(gumis), fényezés, autóvillamossági szerelés, stb.

TEÁOR (08)45.40. ,,,,, motorkerékpár szervizelés, javítás stb.

TEÁOR (08) 49,32 Taxisok,  TEÁOR (08) 95,1 95,2 Minden féle javítás (cipő, számítógép, tv, hűtő stb), TEÁOR (08) 96,01 Mosodák, TEÁOR (08) 96,04/

Amennyiben Ön biztostani tudja, hogy mindenki aki Önnek pénzt ad át, megadja nevét és címét (azaz számlát készít) akkor nem kell pénztárgépet vennie.

A számlákról könyvelőjének havonta jelentési kötelezettsége van jelenleg és marad szeptember 30. után is. Ha van online pénztárgépe akkor nem kell havi jelentést küldeni.

Tapasztalok szerint az új kötelezetteket felkeresi a NAV és ellenőrzi, hogy van e gépe, ha nincs akkor miért nincs.

Új szoftveres gép (nem kell tulajdonos változás esetén AEE egységet cserélni) 2017 április 30.ig kell hogy elkészüljenek. Előrejelzések szerint drágább lesz, mint a jelenlegi régi verziójú gépek. Új gépeket 100 000.-Ft +27%ÁFA= 127 000.-Ft-tól tud nálunk beszerezni. További kérdések esetén segítünk.

Körösztös kft. 7630 Pécs Zsolnay Vilmos út 9.

72 511757 vagy 20 9436157

Forrás: magyarközlöny 2016/146.szám

Tisztelt érdeklődök a pénztárgépek esetén a szerviz választás szabad. Öntől csak egy nyilatkozatra van szükségünk és máris tudunk segíteni. A nyilatkozatot itt letöltheti: 

Az Online pénztárgépeket nem elég kiselejtezni, azaz az AEE egységet kibontani. A NAV részére a tevékenység megszüntetését is jelezni kell (könyvelője teheti meg)PTGTAXUZ.

A mobil szolgáltatónál is fel kell mondani írásban. www.uzletitelekom.hu/penztargep Tkom vagy

http://www.mobil-adat.hu/#dokumentumtar Mobiladat Kft.

Szüneteltetésre is van lehetőség, szüneteltetésből visszalehet állítani a pénztárgépet.

Nyomtatványok itt:

Ha a pénztárgépen villog a sárga lámpa, akkor valószínűleg nem küld adatot a pénztárgép.

Ha nem küld adatot a NAV-hoz az üzemeltető előfizetői szerződése díjhátralék miatt szünetel. Mobilszolgáltatás nélkül tehát a vállalkozás nem tehet eleget az előírásoknak, ezzel pedig mulasztási bírságot kockáztat. A NAV levélben értesíti azokat, akiknek pénztárgépe legalább egy hónapja nem küld adatot azért, mert mobilszolgáltatójuk felfüggesztette az előfizetői szerződésüket. Az értesítés az ügyfélkapus tárhelyre érkezik, illetve azok a vállalkozások, amelyek nem rendelkeznek regisztrációval, postai levélben kapnak információt.

Mivel az adatkapcsolat hiánya meggátolja a pénztárgép szabályszerű használatát, szankciókkal járhat a mobilszolgáltatás felfüggesztése. A mulasztási bírság és az új adóügyi ellenőrző egység beszerzésével járó költségek elkerülésére a NAV felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy a mobilszolgáltatói szerződés teljesítése, a folyamatos díjfizetés elengedhetetlen feltétele az online pénztárgépek szabályszerű használatának. A mobilszolgáltatók adatai és a pénztárgépek adatforgalma alapján a NAV nyomon követi a vállalkozások adatkapcsolatának állapotát.

Forrás: 2015.09.09. pénzcentrum

Megjelent a NAV 365 napos felülvizsgálatra vonatkozó rendelete 2014.11.05. A rendelet igen sok tevékenységet ír elő, üzemeltetők részére és a szervizek részére is. Üzemeltetők részéről legfontosabb a pénztárgép APszámának vevők általi láthatósága. Ha a vevő fizetéskor nem látja az APszámot akkor (pl.: 1 db A/4 -es lapra nyomtassák ki) ragasszák fel a pult külső oldalára. Forrás www.nav.gov.hu

2016,04,02-től csak a pénztárgép üzemelési helyén lehet elvégezni a felülvizsgálatot.