Ha a pénztárgépen villog a sárga lámpa, akkor valószínűleg nem küld adatot a pénztárgép.
Ha nem küld adatot a NAV-hoz az üzemeltető előfizetői szerződése díjhátralék miatt szünetel. Mobilszolgáltatás nélkül tehát a vállalkozás nem tehet eleget az előírásoknak, ezzel pedig mulasztási bírságot kockáztat. A NAV levélben értesíti azokat, akiknek pénztárgépe legalább egy hónapja nem küld adatot azért, mert mobilszolgáltatójuk felfüggesztette az előfizetői szerződésüket. Az értesítés az ügyfélkapus tárhelyre érkezik, illetve azok a vállalkozások, amelyek nem rendelkeznek regisztrációval, postai levélben kapnak információt.
Mivel az adatkapcsolat hiánya meggátolja a pénztárgép szabályszerű használatát, szankciókkal járhat a mobilszolgáltatás felfüggesztése. A mulasztási bírság és az új adóügyi ellenőrző egység beszerzésével járó költségek elkerülésére a NAV felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy a mobilszolgáltatói szerződés teljesítése, a folyamatos díjfizetés elengedhetetlen feltétele az online pénztárgépek szabályszerű használatának. A mobilszolgáltatók adatai és a pénztárgépek adatforgalma alapján a NAV nyomon követi a vállalkozások adatkapcsolatának állapotát.
Forrás: 2015.09.09. pénzcentrum